Spørsmål og Svar

For å hjelpe deg har vi laget en liste over de spørsmål som oftest blir stilt.

Bestillingsinformasjon

Informasjon vedrørende din bestilling

Vi har ikke mulighet til å belaste ditt kredittkort med et høyere beløp enn det beløp som allerede er akseptert når du kjøper dine varer. Vi kan imidlertid hjelpe deg hvis du har glemt noe eller ønsker å kjøpe mer enn hva du allerede har bestilt.

Du har følgende valg til å legge til produkter til din ordre:

Du kan lage en helt ny bestilling, og i kommentarfeltet skrive inn at du ønsker denne bestillingen sendt sammen med en allerede eksisterende bestilling. Skriv bestillingsnummeret på den eksisterende bestillingen. Så vil vi påse at de to bestillingene blir sendt sammen i en forsendelse. Vi vil også påse at du kun betaler for en forsendelse og ikke for to.

Dette kan imidlertid ikke gjelde hvis bestillingen allerede er sendt. Vi anbefaler derfor bestandig at du kontakter oss på telefon +47 23 96 05 84 eller sender en e-post til support@outlet.dk , for å sjekke status på din bestilling, og om det er mulig med en tilleggsbestilling i samme forsendelse. Vi kan ikke garantere noe med mindre vi har hatt muligheten til å sjekke det.

Som et annet alternative kan du kansellere hele bestillingen og deretter gjøre en ny, med hele din bestilling på en faktura i stedet for to. Husk å skrive i kommentarfeltet på den nye bestillingen at du ønsker å annullere en allerede eksisterende ordre. Her må du også oppgi bestillingsnummeret, hvis du ønsker å bruke dette valget.

Vi anbefaler alltid at du ringer oss på +47 23 96 05 84 or eller sender oss en e-post til support@outlet.dk før du bruker noen av valgene ovenfor, eller om du skulle ha noen spørsmål.

Du kan også endre størrelser, slette et produkt eller annet hvis du ringer. Ring oss på +47 23 96 05 84 eller send oss en e-post til support@outlet.dk .

Hvis bestillingen inneholder produkter som vi har på lager, vil det normalt ta 3-5 forretningsdager før bestillingen blir levert.

Hvis din bestilling inneholder produkter som vi ikke har på lager, kan det ta mellom 3 og 8 uker. Forsinkelsen skyldes av vi må bestille og få levert produktene fra vår leverandør i USA.

Hvis din bestilling inneholder produkter som både er på lager og mangler på lager, vil ikke varene bli sendt før alle produkter er klar til å sendes. I dette tilfelle vil leveringstiden bli den samme som for produktet med lengst leveringstid.

Din bestilling har blitt sendt som pakkepost og har et unikt pakkenummer (Track & Trace). Dette gir deg muligheten til å følge forsendelsen hele veien fra oss til deg. Pakkenummeret kan du finne i e-posten som automatisk ble sendt når forsendelsen forlot American Sports Outlet. På www.bring.no kan du spore opp din forsendelse ved å bruke pakkenummeret for å se hvor din forsendelse er.

Bring leverer normalt innen 3-5 forretningsdager fra den dagen det ble sendt fra oss. Hvis du ikke mottar forsendelsen innen denne tidsrammen, anbefaler vi deg til å spore opp forsendelsen. Kontakt ditt lokale Bring kontor direkte hvis status viser at has forsøkt å levere forsendelsen, men du har ikke blitt varslet om det. Du kan finne all kontaktinformasjon på www.Bring.no.

Hvis du har noen usikkerhet omkring din forsendelse, må du gjerne ta kontakt med oss på telefon +47 23 96 05 84 eller send oss en e-post til support@outlet.dk.

Nei, alle forsendelser blir levert av Bring direkte på hjemmeadressen. Hvis du ikke er hjemme når de forsøker å levere, vil sendingen bli tatt med tilbake til det lokale postudleveringsstedet hvor det vil bli oppbevart i 7 dager før pakken blir sendt tilbake til oss. Du vil bli varslet om at de har forsøkt å levere en forsendelse til deg og hvordan du kan få den utlevert fra Bring.

Betalingsinformasjon

Informasjon om betalingsprosessen

  1. Alle bestillinger, med en vekt under 10 kg, har en standard pris på NOK 100,00 inkl. moms pr forsendelse.
  2. Bestillinger som overstiger en vekt på 10 kg, eller er utenom standard målingene, vil bli priset enkeltvis.

Bruk av American Sports Outlets Gavekort online hos americansportsoutlet.no er enkelt:

  1. Finn et produkt som du ønsker å kjøpe og plasser det i din handlevogn.
  2. Når du kommer til kassa vil du ha valget om å betale hele bestillingen, eller en del av din bestilling, med et American Sports Outlet Gavekort.
  3. Ganske enkelt klikk på ”Bruk et American Sports Outlet Gavekort” og tast inn kortnummeret og PIN-koden.
  4. Beløpet vil automatisk bli avregnet opp mot totalen på din bestilling.

Hvis totalen på din bestilling er mindre enn beløpet på Gavekortet, vil et nytt American Sports Outlet Gavekort bli produsert på det gjenværende beløpet og sendt til deg.

Hvis totalen på din bestilling er større enn beløpet på Gavekortet, må du betale mellomlegget med enten et kredittkort eller ved bankoverføring.

Hvis du betaler med et kredittkort, trekker vi aldri penger fra din konto før bestillingen er sendt.

I noen tilfeller, ved bruk av Visa Electron eller Mastercard, vil kortleverandøren gjøre en automatisk reservasjon av beløpet når bestillingen er fullført. Dette betyr at pengene allerede ble reservert av din kortleverandør når du bestilte varene, og pengene er ikke tilgjengelig på din konto.

Kunder i Norge kan også betale med bankoverføring til vår Norske bankkonti når de bestiller varer. Bankinformasjon vil bli sendt sammen med ordrebekreftelsen du mottar per e-post etter at du har godkjent ordren. All betaling hos American Sports Outlet gjøres på forhånd, og produktene vil ikke bli sendt før pengene har kommet inn på vår bankkonto.

American Sports Outlet er godkjent av Danske e-handelsfondet til å selge og levere varer via internett. Dette er din sikker-het for en trygg service, og på den tekniske siden som kryptering av betalingsinformasjon og personlig informasjon. Dette gjelder også de forretningsmessige sider slik som returrett, garantier etc.

Du er alltid velkommen til å ta kontakt med oss hvis du har spørsmål vedrørende sikkerhet når du handler på internett. Ring vårt telefonnummer +47 23 96 05 84 eller send en e-post til support@outlet.dk.

Du vil normalt finne dine kontrollsiffer på baksiden av ditt kredittkort, rett nedenfor din signatur. De første tallene er ditt kortnummer og de neste tre numrene er ditt kontrollsiffer.

På noen kredittkort med chip er kontrollsifferet i stedet vist ovenfor signaturen. På denne type kort vil du se syv siffer oppe i høyre hjørne over signaturfeltet, men det er kun de tre siste som er dine kontroll-siffer.

Utløpsdato består av måned og år. På nye kredittkort med chip kan utløpsdato også vise dagen, for eksempel 12.07.12. Du behøver kun å bruke måned og år (07 og 12). Merk: Den lille Ven etter utløpsdatoen er kun på grunn av sikkerhet og ikke en del av utløpsdatoen.

Ditt kortnummer består av 16 siffer og er normalt å finne på forsiden av kredittkortet.

Hvilke kort kan brukes på americansportsoutlet.no:

                Paypal Logo

Visa, Visa Electron, Master/Eurocard, Maestrocard, JCB, Paypal.

Produktinformasjon

Vi anbefaler alltid at klær vaskes på vrangen i 30 grader. Husk at du aldri har klær med fototrykk i tørketrommelen eller at du bruker klor når du vasker disse. Vær også oppmerksom på at spille- og øvelses drakter og bukser er laget av stoffer med nylon og polyester. Dette gjelder også for NFL drakter. Disse stoffene er sensitive og bør derfor ikke vaskes sammen med produkter som har borrelås eller glidelås, da disse kan ødelegge stoffet.

Husk alltid å lese vanskeinstruksjonene på produktet.

Det er viktig å vedlikeholde dine fotballstøvler skikkelig pga. av garantien og egenskapene på støvlene.

Du bør derfor alltid følge rådene nedenfor:

  • Alltid lufttørke fotballstøvlene, aldri sett dem oppå varmovnen eller nær direkte varme som for eksempel peisvarme.
  • Aldri la støvlene ligge i en plastpose eller i en utstyrs bag. Alltid la dem tørke i frisk luft.
  • Fotballstøvler skal ikke vaskes i vaskemaskinen eller tørkes i tørketrommelen.
  • Rengjør alltid dine fotballstøvler etter bruk hvis de er skitne.
  • Lærstøvler bør behandlet med lær fett eller skokrem.
  • Syntetiske støvler bør vaskes med en våt klut.

Hvis fotballstøvlene brukes på feil underlag vil garantien bli redusert. Som for eksempel kan du ikke bruke støvler med pigger på kunstgress eller grusvei hvis du ønsker å opprettholde garantien.

Det er viktig å vedlikeholde hanskene skikkelig for å beholde garantien og hanskenes egenskaper.

Du bør derfor følge rådene nedenfor:

  • Alltid lufttørke hanskene, aldri sett dem oppå varmeovnen eller nær direkte varme som for eksempel peisvarme.
  • Aldri la hanskene ligge i en plastpose eller i en utstyrs bag. Alltid la dem tørke i frisk luft.
  • Rengjør alltid dine hanskene etter bruk hvis de er skitne.
  • Hanskene skal ikke vaskes i vaskemaskinen eller tørkes i tørketrommelen.
  • Lærhansker bør behandlet med lær fett eller krem.
  • Syntetiske hansker bør vaskes med en våt klut.

Hvis hanskene brukes på en feil måte eller misbrukes vil garantien bli sterkt redusert. For eksempel kan du derfor ikke bruke de mottatte hanskene som linjemann, hvis du ønsker å opprettholde garantien.

Garanti- og Returinformasjon.

Informasjon om hvordan du returnere, endre eller bruker din produktgaranti

American Sports Outlet har en 14 dagers full returrett hvis produktet ikke er slik som forventet (med unntak av spesialproduserte eller spesialbestilte produkter som ikke kan returneres).

Ønsker du å returnere et produkt gjøres dette ved å sende det tilbake til vår returadresse, inkludert en kopi av fakturaen sammen med et uyfylt angrerettskjema. Vi vil så betale tilbake det beløpet som du betalte for produktet. Dette blir gjort ved å endre beløpet på den opprinnelige betalingen da produktet ble bestilt.

Hvis du ønsker å endre størrelsen på et produkt, anbefaler vi alltid at du returnerer produktet og ber om pengene tilbake. I mellomtiden kan du bestille produktet du ønsker på americansportsoutlet.no. Ved å bruke denne fremgangsmåten går det raskere og du kan forsikre deg om at produktet du ønsker ikke er utsolgt. Hvis du ønsker å returnere produktet og betaler returporto så kan du også gjøre det. Kontakt oss for å få vite hvordan dette gjøres.

Du må alltid bruke Posten i Norge (B-forsendelse) og ikke alternative distributører, når du bruker din returrett eller ønsker å endre et produkt. Du må pakke inn pakken forsvarlig og sende med en kopi av fakturaen samt utfylt angrerettsskjema.

Send produktet til vår adresse hvis du ønsker å returnere bestillingen eller endre produktet:

American Sports Outlet 
PB19 
4855 Froland 
Norge

I henhold til norsk lov (Kjøpsloven) gir American Sports Outlet to års garanti fra dato på fakturaen mot fabrikasjons- og/eller materiellfeil. Garantien dekker ikke feil som har oppstått etter at produktet har vært direkte eller indirekte brukt på en feil måte, dårlig vedlikehold, hårdhendt eller ugyldig bruk.

Reklamasjon av produkter med feil skal sendes til American Sports Outlet av kjøper innen rimelig tid fra dette ble oppdaget. Hvis ikke, vil kunden miste retten til reklamasjon.

Du må alltid bruke Posten i Norge (B-forsendelse) og ikke alternative distributører, når du bruker din reklamasjonsrett, og skriv tydelig at du ønsker å bruke garantien. Du må pakke inn pakken forsvarlig og sende med en kopi av fakturaen. Vi refunderer rimelige fraktkostnader som du måtte ha i forbindelse med retur av produktet når kravet er berettiget.

Send produktet til vår adresse hvis du ønsker å bruke din reklamasjonsrett:

American Sports Outlet 
PB19 
4855 Froland 
Norge